MAVERICK Publications
(51 publications)
2022
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Denis Faure-Vincent, Jean-Dominique Gascuel, Sébastien Schmerber, Alina Voda, Pascal Bellemain
- titre
- Therapeutic effects of large-field visual virtual immersion on balance control in unilateral vestibular patients
- article
- ISPGR 2022 - International Society of Posture and Gait Research, Jul 2022, Montréal, Canada. pp.1-1
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel, Alina Voda, Denis Faure-Vincent, Pascal Bellemain, Sébastien Schmerber
- titre
- Analyse des comportements moteurs adaptatifs. Application aux situations d'interaction en réalité virtuelle immersive. Caractérisation des déterminants sensorimoteurs et cognitifs du geste
- article
- Journées Kick-off Institut Carnot Cognition. Axe 2 : Évaluations cognitives comportementales. ENS Paris-Saclay (présentation orale)., 2022
- Accès au bibtex
2021
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Alina Voda, Paulo Naves-Neto, Denis Faure-Vincent, Jean-Dominique Gascuel, Sébastien Schmerber
- titre
- VR-based rehabilitation benefits for sensory compensation and balance recovery in vestibular patients. Journée de l?Axe Neurosciences Cliniques - Session "Handicap et Qualité de Vie". CHU Grenoble-Alpes, Grenoble, France. Déc. 2021. [oral presentation]
- article
- 2021
- Accès au bibtex
2019
- auteur
- Alina Voda, Olivier A.J. Martin, Paulo Rodrigues Naves Neto, Jean-Dominique Gascuel, Sebastien Schmerber
- titre
- Visual-vestibular compensation in balance recovery: A transfer function model-based analysis
- article
- FOSBE 2019 - 8th IFAC Conference on Foundations of Systems Biology in Engineering, Oct 2019, Valencia, Spain. pp.1-6
- Accès au texte intégral et bibtex
2016
- auteur
- Beibei Wang, Jean-Dominique Gascuel, Nicolas Holzschuch
- titre
- Point-Based Light Transport for Participating Media with Refractive Boundaries
- article
- Eurographics Symposium on Rendering 2016 - Experimental Ideas & Implementations, Jun 2016, Dublin, Ireland. ⟨10.2312/sre20161216⟩
- DOI
- DOI : 10.2312/sre20161216
- Accès au texte intégral et bibtex
2013
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel, Henri Payno, Sebastien Schmerber
- titre
- Flexibility of sensorimotor integration in visual virtual immersion. Case of vestibular patients
- article
- ACAPS 2013 - 15ème Congrès international de l'Association des Chercheurs en Activités Physiques et Sportives, ACAPS, Oct 2013, Grenoble, France
- Accès au bibtex
- auteur
- Nicolas Holzschuch, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Double- and Multiple-scattering Effects in Translucent Materials
- article
- IEEE Computer Graphics and Applications, 2013, Special Issue on Scattering: Acquisition, Modeling and rendering, 33 (3), pp.66-76. ⟨10.1109/MCG.2013.19⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/MCG.2013.19
- Accès au texte intégral et bibtex
2012
- auteur
- Jacques Lemordant, Jean-Dominique Gascuel, Isabelle Bellin
- titre
- L'émergence de la réalité augmentée, à la frontière du réel et du virtuel
- article
- Collection "20 ans d'avancées et de perspectives en sciences du numérique", 2012, 3 p
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel, Henri Payno, Sebastien Schmerber, Olivier A.J. Martin
- titre
- Immersive Virtual Environment for Visuo-Vestibular Therapy: Preliminary Results
- article
- CYBER17 - 17th Annual CyberPsychology & CyberTherapy Conference, Sep 2012, Bruxelles, Belgium. pp.187-191, ⟨10.3233/978-1-61499-121-2-187⟩
- DOI
- DOI : 10.3233/978-1-61499-121-2-187
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel, Henri Payno, Sébastien Schmerber, Olivier A.J. Martin
- titre
- Immersive Virtual Environment for Visuo-Vestibular Therapy: Preliminary Results
- article
- Journal of Cybertherapy and Rehabilitation, 2012, 5 (2), pp.127
- Accès au texte intégral et bibtex
2009
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli
- article
- Cyberpsychology and Behavior, 2009, 12 (5), pp.581-673. ⟨10.1089/cpb.2009.9991⟩
- DOI
- DOI : 10.1089/cpb.2009.9991
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli
- article
- CT14 - 14th Annual CyberTherapy and CyberPsychology Conference, Jun 2009, Villa Caramora, Lago Maggiore, Italy. pp.61, ⟨10.3389/conf.neuro.14.2009.06.061⟩
- DOI
- DOI : 10.3389/conf.neuro.14.2009.06.061
- Accès au bibtex
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Reactive Ocular and Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli
- article
- Studies in Health Technology and Informatics, 2009, Annual Review Of Cybertherapy and Cybermedicine, 144, pp.208-210. ⟨10.3233/978-1-60750-017-9-208⟩
- DOI
- DOI : 10.3233/978-1-60750-017-9-208
- Accès au texte intégral et bibtex
2008
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel, Nicolas Holzschuch, Gabriel Fournier, Bernard Péroche
- titre
- Fast Non-Linear Projections using Graphics Hardware
- article
- I3D '08 - ACM Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Feb 2008, Redwood City, CA, United States. pp.107-114, ⟨10.1145/1342250.1342267⟩
- DOI
- DOI : 10.1145/1342250.1342267
- Accès au texte intégral et bibtex
2005
- auteur
- Julien Noel, Jean-Dominique Gascuel, Gérard Subsol, Bertrand Mafart, Gaspard Guipert
- titre
- 3D Museographic Collections using X-ray Microtomography
- article
- Virtual Retrospect 2005, Robert Vergnieux, Nov 2005, Biarritz, France. pp.80-84
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Laurence Boissieux, Benjamin Julian, Jean-Dominique Gascuel, Claude Prablanc
- titre
- Posture-movement co-ordination when reaching in immersive visual virtual environment
- article
- XVIIth International Society for Gait and Posture Research Conference, May 2005, Marseille, France. pp.S19
- Accès au bibtex
- auteur
- Raphaël Grasset, Laurence Boissieux, Jean-Dominique Gascuel, Dieter Schmalstieg
- titre
- Interactive Mediated Reality
- article
- 6th Australasian User Interface Conference, Jan 2005, Newcastle, Australia. pp.21-29
- Accès au texte intégral et bibtex
2004
- auteur
- Renaud Blanch, Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Non-Realistic Haptic Feedback for Virtual Sculpture
- article
- [Research Report] RR-5090, INRIA. 2004, pp.15
- Accès au texte intégral et bibtex
2003
- auteur
- Matthieu Cunzi, Joëlle Thollot, Sylvain Paris, Jean-Dominique Gascuel, Gilles Debunne, Frédo Durand
- titre
- Dynamic Canvas for Non-Photorealistic Walkthroughs
- article
- Graphics Interface, Jun 2003, Halifax, Canada. pp.121--130
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Jean-Marc Hasenfratz, Marc Lapierre, Jean-Dominique Gascuel, Edmond Boyer
- titre
- Real-Time Capture, Reconstruction and Insertion into Virtual World of Human Actors
- article
- Vision, Video and Graphics, Eurographics, 2003, Bath, United Kingdom. pp.49--56
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Raphaël Grasset, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Réalité Augmentée et Environnement Collaboratif : Un Tour d'Horizon
- article
- AFIG'03, 2003, Saint-Denis, France
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Matthieu Cunzi, Joëlle Thollot, Sylvain Paris, Gilles Debunne, Jean-Dominique Gascuel, Frédo Durand
- titre
- Dynamic Canvas for Immersive Non-Photorealistic Walkthroughs
- article
- Proc. Graphics Interface, 2003, Halifax, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Olivier A.J. Martin, Benjamin Julian, Laurence Boissieux, Jean-Dominique Gascuel, Claude Prablanc
- titre
- Evaluating On-line Control of Goal Directed Arm Mouvement While Standing in Virtual Visual Environment
- article
- Journal of Visualization and Computer Animation, 2003, 14, pp.253--260
- Accès au bibtex
2002
- auteur
- Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Resolution Adaptive Volume Sculpting
- article
- Graphical Models, 2002, 63, pp.459-478
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Laurent Grisoni, Samuel Degrande, Christophe Chaillou, Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- SpinCAS: a step towards Virtual Collaborative Sculpting
- article
- Virtual Reality International Conference, 2002, Laval, France
- Accès au bibtex
- auteur
- Olivier Martin, Benjamin Julian, Laurence Boissieux, Jean-Dominique Gascuel, Claude Prablanc
- titre
- Evaluating on-line control of goal-directed arm movement while standing in virtual visual environment
- article
- 1st International Workshop on Virtual Reality Rehabilitation, 2002, Lausanne, Switzerland. pp.249--259
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Raphaël Grasset, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- MARE : Multiuser Augmented Reality Environment on real table setup
- article
- ACM SIGGRAPH Conference Abstracts and Applications, 2002, San Antonio, Texas, United States
- Accès au texte intégral et bibtex
2001
- auteur
- Raphaël Grasset, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Environnement de Réalité Augmentée Collaboratif : Manipulation d'Objets Réels et Virtuels
- article
- AFIG 01, actes des 14èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2001, Limoges, France. pp.101-112
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Raphaël Grasset, Xavier Décoret, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Augmented Reality Collaborative Environment:Calibration \& Interactive Scene Editing
- article
- Virtual Reality International Conference (VRIC 2001), May 2001, Laval, France
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Chris Faisstnauer, Jean-Dominique Gascuel, Werner Purgathofer, Michael Gervautz
- titre
- Construction of an Open Geometry Server for Client-Server Virtual Environments
- article
- Virtual Reality, IEEE, 2001, Yokohama, Japan
- Accès au bibtex
2000
- auteur
- Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Practical Volumetric Sculpting
- article
- The Visual Computer, 2000, 16 (8), pp.469--480
- Accès au texte intégral et bibtex
1999
- auteur
- Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Sculpture virtuelle
- article
- 12èmes journées de l'Association française d'informatique graphique (AFIG'99), Laboratoire d'Etudes et de Recherches Informatiques (LERI), Nov 1999, Reims, France
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Virtual Sculpture
- article
- Short Papers Proceedings of Eurographics '99, Eurographics, Sep 1999, Milan, Italy
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Eric Ferley, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Practical Volumetric Sculpting
- article
- Proceedings of Implicit Surface '99, 1999, Bordeaux, France. 10 p
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Dan Stora, Pierre-Olivier Agliati, Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Animating Lava Flows
- article
- Graphics Interface (GI'99) Proceedings, 1999, Kingston, Ontario, Canada. pp.203--210
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Laure France, Alain Girault, Jean-Dominique Gascuel, Bernard Espiau
- titre
- Sensor Modeling for a Walking Robot Simulation
- article
- Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation, 1999, Milan, Italy
- Accès au bibtex
- auteur
- François Faure, Chris Faisstnauer, Gerd Hesina, Amaury Aubel, Marc Escher, Frederic Labrosse, Jean-Christophe Nebel, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Collaborative animation over the network
- article
- Computer Animation '99, 1999, Genève, Switzerland
- Accès au texte intégral et bibtex
1998
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel, Marie-Paule Cani, Mathieu Desbrun, Eric M. Leroy, Carola Mirgon
- titre
- Simulating Landslides for Natural Disaster Prevention
- article
- 9th Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation (EGCAS'98), 1998, Lisbonne, Portugal
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Fast rendering of sound occlusion and diffraction effects for virtual acoustic environments
- article
- 104th AES Convention, 1998, Amsterdam, Netherlands
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- ECHO & NarSYS - An accoustic modeler and sound renderer
- article
- ERCIM News, 1998, 34
- Accès au texte intégral et bibtex
1997
- auteur
- Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- A general model for the simulation of room acoustics based on hierarchical radiosity
- article
- SIGGRAPH'97 technical sketch, 1997, Los angeles, United States
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Nicolas Tsingos, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Soundtracks for Computer Animation : Sound Rendering in Dynamic Environments with Occlusions
- article
- Graphics Interface '97, 1997, Kelowna, Canada
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Dominique Rossin, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel, Agata Opalach, Mathieu Desbrun
- titre
- Plateforme d'expérimentation pour la modélisation par surfaces implicites
- article
- modeleurs géométriques '97, 1997, Grenoble, France
- Accès au bibtex
1996
- auteur
- Marie-Paule Cani, Mathieu Desbrun, Jean-Dominique Gascuel, Stéphane Réhel
- titre
- Kitchen Fiction
- article
- J. Rossignac and F. Sillion. Eurographics '96, Aug 1996, Poitiers, France
- Accès au bibtex
1995
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel, Christophe Lyon
- titre
- A New Set of Tools to Describe and Tune Trajectories
- article
- Computer Animation'95, 1995, Genève, Switzerland
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Alexis Lamouret, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Combining Physically-Based Simulation of Colliding Objects with Trajectory Control
- article
- Journal of Visualization and Computer Animation, 1995, pp.21
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Agata Opalach, Marie-Paule Cani, Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Introduction to Modelling and Animation Using Implicit Surfaces
- article
- Computer Graphics International, 1995, Leeds, United Kingdom
- Accès au bibtex
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Implicit Patches: An Optimized and Powerful Ray Intersection Algorithm for Implicit Surfaces
- article
- Implicit Surface, 1995, Grenoble, France
- Accès au texte intégral et bibtex
1994
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel
- titre
- Fabule: Un environnement de recherche pour l'animation et la simulation
- article
- Les Simulateurs, Troisième Séminaire du groupe de travail français Animation, Simulation, 1994, Villeneuve d'Asq, France
- Accès au texte intégral et bibtex
- auteur
- Jean-Dominique Gascuel, Marie-Paule Gascuel
- titre
- Displacement constraints for interactive modeling and animation of articulated structures
- article
- The Visual Computer, 1994, 10 (4), pp.191-204. ⟨10.1007/BF01901286⟩
- DOI
- DOI : 10.1007/BF01901286
- Accès au texte intégral et bibtex
1992
- auteur
- Anne Johannet, L. Personnaz, G. Dreyfus, Jean-Dominique Gascuel, M. Weinfeld
- titre
- Specification and Implementation of Digital Hopfield-Type Associative Memory with On-Chip Training
- article
- IEEE Transactions on Neural Networks, 1992, 3 (4), pp.529-539. ⟨10.1109/72.143369⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/72.143369
- Accès au texte intégral et bibtex