|
I joint Nanjing University of Science and Technology at the end of Feb. 2017. Please reach me with my new email address: beibei.wang@njust.edu.cn. My research mainly focuses on subsurface scattering. Also I am interested in offline/ real-time global illumination.
Education and Experiences
- associate professor, Nanjing University of Science and Technology (March. 2017).
- Postdoc, under the supervision of Nicolas Holzschuch, INRIA, France (Nov. 2015 - Feb. 2017).
- Working on game technique research and development( Disney Infinity 3), Studio Gobo, UK (Dec. 2014 - October. 2015).
- Visiting Ph.D. student, under the supervision of Tamy Boubekeur, CG Group, Télécom ParisTech, France (Oct. 2012 - Oct. 2014).
- Intership in OGS Team, Autodesk, Shanhai, China (Nov. 2010 - May. 2011).
- Ph.D., under the supervison of Xiangxu Meng, comptuer science and technology, Shandong University, China (Dec. 2014).
- Bachelor degree, software engineering, Shandong University, China ( Jun. 2009).
Recent publications
Here are my latest publications:2021
-
- auteur
- Liangsheng Ge, Beibei Wang, Lu Wang, Xiangxu Meng, Nicolas Holzschuch
- titre
- Interactive Simulation of Scattering Effects in Participating Media Using a Neural Network Model
- article
- IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2021, 27 (7), pp.3123-3134. ⟨10.1109/TVCG.2019.2963015⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/TVCG.2019.2963015
- Accès au texte intégral et bibtex
-
2020
-
- auteur
- Yulin Liang, Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- Fast Computation of Single Scattering in Participating Media with Refractive Boundaries using Frequency Analysis
- article
- IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2020, 26 (10), pp.2961-2969. ⟨10.1109/TVCG.2019.2909875⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/TVCG.2019.2909875
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Beibei Wang, Milo? Ha?an, Nicolas Holzschuch, Ling-Qi Yan
- titre
- Example-Based Microstructure Rendering with Constant Storage
- article
- ACM Transactions on Graphics, 2020, 39 (5), pp.1-12. ⟨10.1145/3406836⟩
- DOI
- DOI : 10.1145/3406836
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Beibei Wang, Hong Deng, Nicolas Holzschuch
- titre
- Real-Time Glints Rendering with Prefiltered Discrete Stochastic Microfacets
- article
- Computer Graphics Forum, 2020, 39 (6), pp.144-154. ⟨10.1111/cgf.14007⟩
- DOI
- DOI : 10.1111/cgf.14007
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Beibei Wang, Liangsheng Ge, Nicolas Holzschuch
- titre
- Precomputed Multiple Scattering for Rapid Light Simulation in Participating Media
- article
- IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2020, 26 (7), pp.2456-2470. ⟨10.1109/TVCG.2018.2890466⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/TVCG.2018.2890466
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Yezi Zhao, Beibei Wang, Yanning Xu, Zheng Zeng, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- Joint SVBRDF Recovery and Synthesis From a Single Image using an Unsupervised Generative Adversarial Network
- article
- EGSR 2020 - The 31th Eurographics Symposium on Rendering (DL-only Track), Jun 2020, London / Virtual, United Kingdom. pp.1-14, ⟨10.2312/sr.20201136⟩
- DOI
- DOI : 10.2312/sr.20201136
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Hong Deng, Beibei Wang, Rui Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- A Practical Path Guiding Method for Participating Media
- article
- Computational Visual Media, 2020, 6, pp.37-51. ⟨10.1007/s41095-020-0160-1⟩
- DOI
- DOI : 10.1007/s41095-020-0160-1
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Weiheng Lin, Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- A Detail Preserving Neural Network Model for Monte Carlo Denoising
- article
- Computational Visual Media, 2020, 6, pp.157-168. ⟨10.1007/s41095-020-0167-7⟩
- DOI
- DOI : 10.1007/s41095-020-0167-7
- Accès au texte intégral et bibtex
-
2018
-
- auteur
- Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- Fast Global Illumination with Discrete Stochastic Microfacets Using a Filterable Model
- article
- Computer Graphics Forum, 2018, 37 (7), pp.55-64. ⟨10.1111/cgf.13547⟩
- DOI
- DOI : 10.1111/cgf.13547
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Beibei Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- Point-Based Rendering for Homogeneous Participating Media with Refractive Boundaries
- article
- IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2018, 24 (10), pp.2743-2757. ⟨10.1109/TVCG.2017.2768525⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/TVCG.2017.2768525
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Liangsheng Ge, Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- A Compact Representation for Multiple Scattering in Participating Media using Neural Networks
- article
- Siggraph 2018 Talks, Aug 2018, Vancouver, Canada. pp.1-2, ⟨10.1145/3214745.3214758⟩
- DOI
- DOI : 10.1145/3214745.3214758
- Accès au texte intégral et bibtex
-
2017
- auteur
- Xiang Xu, Beibei Wang, Lu Wang, Xu Yanning, Tamy Boubekeur
- titre
- Vectorized Point based Global Illumination on Intel MIC Architecture
- article
- Computers and Graphics, 2017
- Accès au bibtex
-
-
- auteur
- Beibei Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- Precomputed Multiple Scattering for Light Simulation in Participating Medium
- article
- Siggraph 2017 Talk, Jul 2017, Los Angeles, United States. pp.Article No. 35, ⟨10.1145/3084363.3085037⟩
- DOI
- DOI : 10.1145/3084363.3085037
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Huw Bowles, Daniel Zimmermann, Gioacchino Noris, Beibei Wang
- titre
- Crest: Novel Ocean Rendering Techniques in an Open Source Framework
- article
- Siggraph 2017 Advances in Real-Time Rendering in Games, Jul 2017, Los angeles, United States
- Accès au bibtex
-
2016
-
- auteur
- Beibei Wang, Huw Bowles
- titre
- A Robust and Flexible Real-Time Sparkle Effect
- article
- EGSR 2016 E&I - Eurographics Symposium on Rendering - Experimental Ideas & Implementations, Jun 2016, Dublin, Ireland. pp.49-54, ⟨10.2312/sre.20161209⟩
- DOI
- DOI : 10.2312/sre.20161209
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Beibei Wang, Jean-Dominique Gascuel, Nicolas Holzschuch
- titre
- Point-Based Light Transport for Participating Media with Refractive Boundaries
- article
- Eurographics Symposium on Rendering 2016 - Experimental Ideas & Implementations, Jun 2016, Dublin, Ireland. ⟨10.2312/sre20161216⟩
- DOI
- DOI : 10.2312/sre20161216
- Accès au texte intégral et bibtex
-
-
- auteur
- Xiang Xu, Pei Wang, Beibei Wang, Lu Wang, Changhe Tu, Xiangxu Meng, Tamy Boubekeur
- titre
- Efficient Point based Global Illumination on Intel MIC Architecture
- article
- Eurographics 2016 poster, May 2016, Lisbon, Portugal
- Accès au texte intégral et bibtex
-
- auteur
- Beibei Wang, Nicolas Holzschuch
- titre
- PBVLT: a point based method for volumetric light transport computation in participating media with refractive boundaries
- article
- Groupe de Travail Rendu du GDR IG RV, Feb 2016, Paris, France
- Accès au bibtex
-
2015
- auteur
- Huw Bowles, Beibei Wang
- titre
- Sparkly but not too sparkly! Anti-aliasing a procedural sparkle effect
- article
- Siggraph 2015 Advances in Real-time Rendering in Games, Aug 2015, Los Angeles, United States
- Accès au bibtex
-
- auteur
- Beibei Wang, Xiangxu Meng, Tamy Boubekeur
- titre
- Non-diffuse effects for point-based global illumination
- article
- Siggraph 2015, Aug 2015, Los Angeles United States. ⟨10.1145/2787626.2787662⟩
- DOI
- DOI : 10.1145/2787626.2787662
- Accès au bibtex
-
2014
-
- auteur
- Beibei Wang
- titre
- ??????????????
- article
- Computer Science [cs]. Shandong University, 2014. Chinese. ⟨NNT : ⟩
- Accès au texte intégral et bibtex
-
2012
- auteur
- Beibei Wang, Xu Zhen, Xu Yanning, Xiangxu Meng
- titre
- Efficient Point Based Global Illumination on GPU
- article
- EUROGRAPHICS 2012, May 2012, Cagliari, Italy. ⟨10.2312/conf/EG2012/posters/017-018⟩
- DOI
- DOI : 10.2312/conf/EG2012/posters/017-018
- Accès au bibtex
-
2011
- auteur
- Beibei Wang, Xiangxu Meng, Xu Yanning, Song Xijun
- titre
- Fast Point Based Global Illumination
- article
- 2011 12th International Conference on Computer-Aided Design and Computer Graphics, Sep 2011, Jinan, China. ⟨10.1109/CAD/Graphics.2011.47⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/CAD/Graphics.2011.47
- Accès au bibtex
-
- auteur
- Beibei Wang, Xu Yanning, Xiangxu Meng
- titre
- Progressive Point-Based Global Illumination
- article
- 2011 Workshop on Digital Media and Digital Content Management, May 2011, Hangzhou, China. ⟨10.1109/DMDCM.2011.30⟩
- DOI
- DOI : 10.1109/DMDCM.2011.30
- Accès au bibtex
-
Curriculum Vitae
Here is my CV.
Academic Activity
Eurographics 2015 Reviewer
Personal area
I like reading, thinking, and photography! Maybe some pictures will come later.