Ma photo

Beibei Wang

Contact
MAVERICK
INRIA Rhône-Alpes
655, avenue de l'Europe
38334 Saint Ismier Cedex
FRANCE
Phone:(+33) 4 76 61 5580
Fax:(+33) 4 76 61 54 40

I joint Nanjing University of Science and Technology at the end of Feb. 2017. Please reach me with my new email address: beibei.wang@njust.edu.cn. My research mainly focuses on subsurface scattering. Also I am interested in offline/ real-time global illumination.

Education and Experiences

Recent publications

Here are my latest publications:

2021

auteur
Liangsheng Ge, Beibei Wang, Lu Wang, Xiangxu Meng, Nicolas Holzschuch
titre
Interactive Simulation of Scattering Effects in Participating Media Using a Neural Network Model
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2021, 27 (7), pp.3123-3134. ⟨10.1109/TVCG.2019.2963015⟩
DOI
DOI : 10.1109/TVCG.2019.2963015
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.science/hal-02486039/file/NNForMultipleScattering.pdf BibTex

2020

auteur
Yulin Liang, Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
titre
Fast Computation of Single Scattering in Participating Media with Refractive Boundaries using Frequency Analysis
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2020, 26 (10), pp.2961-2969. ⟨10.1109/TVCG.2019.2909875⟩
DOI
DOI : 10.1109/TVCG.2019.2909875
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-02089988/file/singleCovarianceTVCG_Final.pdf BibTex
auteur
Beibei Wang, Milo? Ha?an, Nicolas Holzschuch, Ling-Qi Yan
titre
Example-Based Microstructure Rendering with Constant Storage
article
ACM Transactions on Graphics, 2020, 39 (5), pp.1-12. ⟨10.1145/3406836⟩
DOI
DOI : 10.1145/3406836
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-03156347/file/paper.pdf BibTex
auteur
Beibei Wang, Hong Deng, Nicolas Holzschuch
titre
Real-Time Glints Rendering with Prefiltered Discrete Stochastic Microfacets
article
Computer Graphics Forum, 2020, 39 (6), pp.144-154. ⟨10.1111/cgf.14007⟩
DOI
DOI : 10.1111/cgf.14007
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-03156230/file/paperMainCGF2020Authors.pdf BibTex
reps.jpg
auteur
Beibei Wang, Liangsheng Ge, Nicolas Holzschuch
titre
Precomputed Multiple Scattering for Rapid Light Simulation in Participating Media
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2020, 26 (7), pp.2456-2470. ⟨10.1109/TVCG.2018.2890466⟩
DOI
DOI : 10.1109/TVCG.2018.2890466
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01970399/file/prevrlMain.pdf BibTex
auteur
Yezi Zhao, Beibei Wang, Yanning Xu, Zheng Zeng, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
titre
Joint SVBRDF Recovery and Synthesis From a Single Image using an Unsupervised Generative Adversarial Network
article
EGSR 2020 - The 31th Eurographics Symposium on Rendering (DL-only Track), Jun 2020, London / Virtual, United Kingdom. pp.1-14, ⟨10.2312/sr.20201136⟩
DOI
DOI : 10.2312/sr.20201136
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-03156291/file/paper1023_DLOnlyTrack.pdf BibTex
auteur
Hong Deng, Beibei Wang, Rui Wang, Nicolas Holzschuch
titre
A Practical Path Guiding Method for Participating Media
article
Computational Visual Media, 2020, 6, pp.37-51. ⟨10.1007/s41095-020-0160-1⟩
DOI
DOI : 10.1007/s41095-020-0160-1
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-02486014/file/pathguiding_cvmj.pdf BibTex
auteur
Weiheng Lin, Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
titre
A Detail Preserving Neural Network Model for Monte Carlo Denoising
article
Computational Visual Media, 2020, 6, pp.157-168. ⟨10.1007/s41095-020-0167-7⟩
DOI
DOI : 10.1007/s41095-020-0167-7
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-02488602/file/denoising.pdf BibTex

2018

auteur
Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
titre
Fast Global Illumination with Discrete Stochastic Microfacets Using a Filterable Model
article
Computer Graphics Forum, 2018, 37 (7), pp.55-64. ⟨10.1111/cgf.13547⟩
DOI
DOI : 10.1111/cgf.13547
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01856980/file/glint_camera.pdf BibTex
auteur
Beibei Wang, Nicolas Holzschuch
titre
Point-Based Rendering for Homogeneous Participating Media with Refractive Boundaries
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2018, 24 (10), pp.2743-2757. ⟨10.1109/TVCG.2017.2768525⟩
DOI
DOI : 10.1109/TVCG.2017.2768525
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01628188/file/pbgiscattering_final.pdf BibTex
auteur
Liangsheng Ge, Beibei Wang, Lu Wang, Nicolas Holzschuch
titre
A Compact Representation for Multiple Scattering in Participating Media using Neural Networks
article
Siggraph 2018 Talks, Aug 2018, Vancouver, Canada. pp.1-2, ⟨10.1145/3214745.3214758⟩
DOI
DOI : 10.1145/3214745.3214758
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01809890/file/nnRender_final.pdf BibTex

2017

auteur
Xiang Xu, Beibei Wang, Lu Wang, Xu Yanning, Tamy Boubekeur
titre
Vectorized Point based Global Illumination on Intel MIC Architecture
article
Computers and Graphics, 2017
Accès au bibtex
BibTex
auteur
Beibei Wang, Nicolas Holzschuch
titre
Precomputed Multiple Scattering for Light Simulation in Participating Medium
article
Siggraph 2017 Talk, Jul 2017, Los Angeles, United States. pp.Article No. 35, ⟨10.1145/3084363.3085037⟩
DOI
DOI : 10.1145/3084363.3085037
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01522404/file/preRender.pdf BibTex
ocean.jpg
auteur
Huw Bowles, Daniel Zimmermann, Gioacchino Noris, Beibei Wang
titre
Crest: Novel Ocean Rendering Techniques in an Open Source Framework
article
Siggraph 2017 Advances in Real-Time Rendering in Games, Jul 2017, Los angeles, United States
Accès au bibtex
BibTex

2016

auteur
Beibei Wang, Huw Bowles
titre
A Robust and Flexible Real-Time Sparkle Effect
article
EGSR 2016 E&I - Eurographics Symposium on Rendering - Experimental Ideas & Implementations, Jun 2016, Dublin, Ireland. pp.49-54, ⟨10.2312/sre.20161209⟩
DOI
DOI : 10.2312/sre.20161209
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01327604/file/sparkle.pdf BibTex
auteur
Beibei Wang, Jean-Dominique Gascuel, Nicolas Holzschuch
titre
Point-Based Light Transport for Participating Media with Refractive Boundaries
article
Eurographics Symposium on Rendering 2016 - Experimental Ideas & Implementations, Jun 2016, Dublin, Ireland. ⟨10.2312/sre20161216⟩
DOI
DOI : 10.2312/sre20161216
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01327239/file/pbgiscattering.pdf BibTex
auteur
Xiang Xu, Pei Wang, Beibei Wang, Lu Wang, Changhe Tu, Xiangxu Meng, Tamy Boubekeur
titre
Efficient Point based Global Illumination on Intel MIC Architecture
article
Eurographics 2016 poster, May 2016, Lisbon, Portugal
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/hal-01316873/file/pbgimic.pdf BibTex
auteur
Beibei Wang, Nicolas Holzschuch
titre
PBVLT: a point based method for volumetric light transport computation in participating media with refractive boundaries
article
Groupe de Travail Rendu du GDR IG RV, Feb 2016, Paris, France
Accès au bibtex
BibTex

2015

auteur
Huw Bowles, Beibei Wang
titre
Sparkly but not too sparkly! Anti-aliasing a procedural sparkle effect
article
Siggraph 2015 Advances in Real-time Rendering in Games, Aug 2015, Los Angeles, United States
Accès au bibtex
BibTex
auteur
Beibei Wang, Xiangxu Meng, Tamy Boubekeur
titre
Non-diffuse effects for point-based global illumination
article
Siggraph 2015, Aug 2015, Los Angeles United States. ⟨10.1145/2787626.2787662⟩
DOI
DOI : 10.1145/2787626.2787662
Accès au bibtex
BibTex

2014

auteur
Beibei Wang
titre
??????????????
article
Computer Science [cs]. Shandong University, 2014. Chinese. ⟨NNT : ⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://inria.hal.science/tel-01252659/file/thesis_final.pdf BibTex

2012

auteur
Beibei Wang, Xu Zhen, Xu Yanning, Xiangxu Meng
titre
Efficient Point Based Global Illumination on GPU
article
EUROGRAPHICS 2012, May 2012, Cagliari, Italy. ⟨10.2312/conf/EG2012/posters/017-018⟩
DOI
DOI : 10.2312/conf/EG2012/posters/017-018
Accès au bibtex
BibTex

2011

auteur
Beibei Wang, Xiangxu Meng, Xu Yanning, Song Xijun
titre
Fast Point Based Global Illumination
article
2011 12th International Conference on Computer-Aided Design and Computer Graphics, Sep 2011, Jinan, China. ⟨10.1109/CAD/Graphics.2011.47⟩
DOI
DOI : 10.1109/CAD/Graphics.2011.47
Accès au bibtex
BibTex
auteur
Beibei Wang, Xu Yanning, Xiangxu Meng
titre
Progressive Point-Based Global Illumination
article
2011 Workshop on Digital Media and Digital Content Management, May 2011, Hangzhou, China. ⟨10.1109/DMDCM.2011.30⟩
DOI
DOI : 10.1109/DMDCM.2011.30
Accès au bibtex
BibTex

Curriculum Vitae

Here is my CV.

Academic Activity

Eurographics 2015 Reviewer

Personal area

I like reading, thinking, and photography! Maybe some pictures will come later.